leftovers from the weekend

Heeej, som jag lovade er ska ni få lite flera bilder sen i helgen! I söndags var jag och Emma på ytterligare en utflykt... dock mycket kort men mycket fin. Men först startade vi dagen med en god frukostbuffé på hotellet, sedan relaxa några timmar i spaets bastu & pool. Efter att vi checkat och lämnat in väskorna begav vi oss ut på en promenad i byn. Vi gick bara runt och kollade på utsikten och fina hus, och eftersom kartan vi fick inte var den bästa vågade vi inte chansa oss ut på längre turer ifall vi skulle gå fel... vi ville ju ändå inte missa tåget trots att det var en mycket vacker och mysig by att vara i! Nedan ser ni bilder på utsikten (som tro de eller ej, faktiskt var mycket finare än på bilderna) samt den ända mat vi åt förutom kex, nötter och frukt som snacks på våra utflykter! 
        
        
        
 
 
Well back in Vienna... ja livet rullar på och jag gör mina hushållssysslor som vanligt.Börjar dagen med frukost i sängen och Gossip Girl, sedan gör jag mig iorning, städar och fixar, tar en sväng ut,äter lunch, städar och förbereder mer innan barnen kommer, middag, läxor och sova... jaa snart kan både jag och ni detta som ett rinnande vatten... känns lite som jag skriver samma saker varje dag... inspirationen till att blogga blir då inte så stor! Meeen jag gör mitt bästa och hoppas ni blir glada! 
Kan ge er ett mat tipps som jag prövade idag efter att jag varit ute och sprungit. Det är med tonfisk och grönsaker, riktigt gott! jag såg de först på instagram men har gjort lite så som jag tyckte det blev gott
- 1 burk tonfisk
- 1/2 paprika
- 1 liten gul lök
- 1 klyfta citron
- 2 msk creme fraiche 
- 1 avokado
- salladsblad 
- salt
- citronpeppar/ svartpeppar
- tabasco
- körvel
- franska örter/ basilika/ oregano
Hacka grönsakerna och blanda med tonfisk och creme fraiche. Krydda med egna mått efter smak. Självklart kan man skippa/ byta ut något om man vill, men så här gjorde jag och de passade mig! Dela avokadon på mitten och tag ut kärnan. Skölj ett salladsblad! 
Fördela ut röran på avokadohalvorna och lägg resten i ett salladsblad, eller ät på sidan av!
        
        
Linnea
 
 
 

Kommentera här: