Ännu en vecka är över

Äntligen är det helg, och för mig betyder de också lov! Nästa vecka är de påsklov här så jag kommer inte att behöva jobba! Endast lite på måndag&tisdag men barnen är ju inte i skolan så det blir inte så mycket att göra tror jag! Kanske mer lek och bus istället för läxor😄på Tisdag kommer äntligen min kärlek hit och vi åker iväg på skidresa!! Gud vad jag längtar!! 
Min vecka har varit bra, har jobbat som vanligt men ändå hunnit med att träffa mina vänner! I tisdags var jag ju som sagt med Kristina, och i Onsdags teäffade jag Emily& Poppy för en smoothie på de mysiga caféet vi var på innan! Efteråt gick jag och Poppy en lång sväng rumt om stan och pratade om allt möjligt! :) 
 
Igår var det riktigt fint väder så jag tog en lååååång promenad och kollade på fina hus i olika kvter! Sedan var jag hemma och jobbade lite innan jag gick ut på kvällen för att fira St.Patrics day med Kristina! Vi började på en Irländsk pub och mötte sedan upp hennes kompis för att gå till Travelshack! Kvällen var super kul! Dansade inte så mycket, utan pratade mest med dom och andra människor, band annat några Danskar. Vi kunde snacka Svenska med varandra utan några provlem, vilket var lite skoj! 😄drack också en riktigt god shot, appelpie, vilket den också smakade, inte stark eller så alls! Hade kunna druckit de som en drink! 
 
Idag var jag riktigt trött, vilket inte är konstigt efter gårdagen! Gick upp vid 7 som vanligt, men la mig och sov en stund till efter de! Fixade och plockade undan lite och gick sedan ut på en promenad! De var soligt och fint väder idag också, hoppas att de håller i sig så och att våren snart kommer! 
Just nu sitter jag barnvakt hos våra grannar som också är från Sverige! Ska vara här hela kvällen idag samt imorgon också! Men det är nice, barnen är såå snälla och duktiga och så tjänar ju jag lite extra pengar😉
Vi åt lite middag och har kollat på film och spelat Wii, och nu ska de strax lägga sig! Men de förstår jag att ni kanske inte ska, ni har förhoppningsvis något riktigt skoj för en ikväll! Hur som, ha en bra helg!
Kram kram Linnea

Kommentera här: