Sjukt roliga dagar

Hej, nu är det söndagkväll och ni alla börjar nog känna att helgen är slut och en ny arbetsvecka är påväg! Det gör jag iallafall! Har ju varit ensam hemma hela helgen, sååå skönt! Men familjen kom hem för några timmar sedan... Och nu är de dags att ställa in sig på arbete igen! Men innan jag gör det ska jag leva kvar i helgen en stund och berätta för en vad jag gjort! Är nog en av de händelserikaste helger jag haft på väldigt väldigt länge! 

Fredag- började morgonen med att laga Amerikanska pankakor med hallon, banan och sirap! 
Sedan mötte jag upp två tjejer från England, Poppy och Emily! Super goa tjejer som jag hoppas få träffa igen! Vi satte oss och fikade på ett mysigt juice/smoothie cafe! Sedan gick jag och Emily på Freud museumet! Jag brukar inte vara så mycket för museum och historia men det var ganska interessant ändå! Måste ju göra lite turist saker nu när jag är här i Wien! 
Efter de så mötte vi upp ytterligare en tjej som jag mött en gång förut! Vi gick runt lite i stan och pratade! Vid 5 så åkte jag hem och bytte kläder och fixade iordning mig för en hel utekväll! Mötte upp Emely igen för att åka och äta sushi och kolla på bio~ The Revenant! 
Därefter väntade Poppy på oss utanför och vi gick till en internationell pub/ klub! Lite annourlunda än vad jag är van vid från i Sverige, men såå sjukt roligt var det! Det fanns ett discogolv med en strippstång och ett kareokerum! Här fåran ju röka innomhus så ett rökrum fanns också! Lite jobbigt eftersom lukten inte håller sig där så hela jag och mina kläder luktade rök efteråt...
Vi hade skit kul och de bästa med att gå dit är att de är så billigt och att de är öppet hela natten, till typ 05.00!  Inget inträde och typ 3-4 € för en drink! Vi tre tog en runda var, så jag betalade typ 10,50€ för tre drinkar... Jag precis, ni borde komma hit och festa med mig istället ;) var hemma typ 5 och gick upp vid 10!

Lördag- åkte in till stan och träffade tjejerna igen! Vi gick på Nachmarket, köpte mycket god frukt och kollade på loppisen! Där kan man hitta i princip allt! Men också fina gammla kameror! Sedan satte vi oss ner på en restaurang och delade på en go kycklingrätt! Varför inte beställa in en drink till de, bara för att vi kan! Här är de inga problem att dricka nått gott, precis när du vill! Så en Hugo satt fint till maten! A refreshing after yesterdays party! Or a early start of tonight! ;) 
Efter detta goa matfylda möte åkte jag och mötte upp Nieke för att gå en sväng med Lilly, ni vet den söta lilla svarta moppsen! Sen åkte jag hem och fixade till mig igen för en utekväll! 
Vi möttes kl 19 inne i stan och åt på Vapiano! Sedan fortsatte vi till TGI Friday och tog en stor drink och snackade en massa!!

Tro inte att kvällen slutade där, inte för mig iaf! Jag och Poppy tog en favorit i repris på samma klubb som innan! Blev inte lika länge men de var lika roligt! 

Söndag- vaknde nån gång vid 9 men han knappt tänka innan jg somnade om igen! Sov ut till halv 3... Haha tror det behövdes! Sedan gick jag upp och städade och fixade iordning i huset inför att familjen skulle komma! Därefter stekte jag upp resten av pankakssneten som blev över, kollade på tv och chillade! Tog en dusch och la på ansiktsamask och vips så var de redan kväll! Kollade på reprisen av Ung&Bortskämd och har nu lagt mig i sängen för att sova! 
Imorgon blir de upp tidigt och jobba som vanligt! Hoppas eran helg har varit lika rolig som mig, eller att ni kanske tagit det lugnt och njutit av ledigheten! I varje fall, ha de bra och stay strong! 
Kram Linnea

Kommentera här: