Sovmorgon

Idag vad barnen lediga från skolan vilket innebar att jag kunde ta sovmorgon! Vaknade av mig själv strax innan 10! Chillade en stund i sängen, gick upp, åt frukost och städade sedan nästan hela huset! Fett segt, men skönt att ha de gjort i veckan! Brukar oftast dela upp rummen och städa lite då och då varje dag, men nu är de gjort! :) 

Åkte in till stan och träffade Kristina, som jag var med i Lördags också! Hon är jätte snäll och har varit au pair i Sverige ett år så det är roligt! Vi ha så mycket att prata om, och inte minst kan vi utbyta lite språkkunskaper eftersom hon är härifrån Österrike! 
Vi tog en fika på ett mysigt kaffe på Karlsplats, och de jag åt var rena drömmen! Vit cholkad med kokos på utsidan och vit choklad mousse/kräm och hallon på insidan... Ååå så gott de var! 
Sedan åkte vi till ett litet shoppingcenter vid Landstraße för att leta efter gröna kläder, haha jaa det är inte riktigt vad ni brukar se mig i, men eftersom det är st.Patrics day på torsdag, och vi ska gå ut så måste man ha nått grönt på sig! Tyvärr lyckades jg inte hitta något fint för en rimlig summa pengar, med tanke på att jag nog endast kommer använda det på torsdag... 
Har faktiskt en grön T-shirt här hemma som jag får ha i värsta fall! Får försöka piffa upp den lite, grejen är ju att de ska vara grönt! Jaja, nu ska jag sluta babbla om de och önska er en trevlig kväll! 
Själv kollade jag på ung&bortskämd och har nu lagt mig i sängen för att sova!
Godnatt


Kommentera här: